جلسات دفاع در اتاق شورا، طبقه چهارم ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار می گردد.
حضور علاقه مندان به صورت میهمان در جلسه بلامانع است است.
| نام و نام خانوادگی دانشجو | عنوان پایان نامه | استاد راهنما | زمان دفاع | ||
| تاریخ | روز | ساعت | |||
| زهرا هدایت | 
			 Developing and Validating Iranian EFL Teachers' Attitudes towards Mobile Teaching Affordances Questionnaire  | 
			دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1401/06/12 | شنبه | 10 | 
| الهام ادیب فر | 
			 On the Effect of Online Flipped Classrooms on Iranian High School Students’ English Reading Comprehension Ability  | 
			دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1401/06/12 | شنبه | 9 | 
| پریسا صباغی | 
			 The Effect of Online Team Teaching on the Iranian EFL Learnes Grammar Improvement  | 
			دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1401/06/08 | سه شنبه | 10 | 
| مریم معالی | 
			 On the Effect of Online Flipped Classroom on the Iranian High School Students’ Grammar Achievement  | 
			دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1401/06/08 | سه شنبه | 9 | 
| عارفه باباخانی | 
			 On the Effect of Gamification on Iranian EFL Learners’ Willingness to Communicate and Willingness to Cooperate in Online Classrooms  | 
			دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1401/06/02 | چهارشنبه | 10 | 
| فاطمه گنجعلی | 
			 The Relationship between Iranian EFL Learners’ Mobile Affordances Perceptions and their Sense of Technophobia and Technophilia  | 
			دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1401/06/02 | چهارشنبه | 9 | 
| جلال نجار یزدی | The Analysis of Strategies Applied in Audio Description of Selected Episodes of Zakhmekari Series | دکتر حمیدرضا کارگذاری | 1401/05/30 | یکشنبه | 10 | 
| صبا نقدی | 
			 A Critical Discourse Analysis of Professional VS Writer Translators: A Case of Orwell's 1984  | 
			دکتر حمیدرضا کارگذاری | 1401/05/30 | یکشنبه | 8:30 | 
| تارا شهری | 
			 A Comparative Study on English and Persian Subtitles of Korean Slangs: A Case of Television Variety Show Running Man  | 
			دکتر آیناز سامیر | 30 تیر | پنج شنبه | 8 | 
| مجید صوفی | 
			 On the Relationship between Iranian EFL Learners’ Extrinsic Motivation and their Academic Self-regulation in the Classroom  | 
			دکتر ضرغام قبانچی | 29 تیر | چهارشنبه | 8 | 
| مریم باقرپور مجاور | The Duality of Shadow: A Jungian Analysis of Herman Melville's Moby- Dick and Nathaniel Hawthorne's The Scarlet Letter | دکتر محمد رضا ارغیانی | 1401/02/27 | سه شنبه | 10 | 
| فاطمه غره باقی | 
			 The Relationship Between Iranian EFL Teachers’ Media Literacy and Their Attitude towards Online Teaching  | 
			دکتر حسنی حسینی | 1400/11/27 | چهارشنبه | 9 | 
| مهرناز موذنی | On the Relationship between Iranian EFL Teacher’s Teaching Style and Their Imposter Syndrome | دکتر حمیدرضا کارگذاری | 1400/11/24 | یکشنبه | 9 | 
| احسان ژاله | Cultural Poetics: Foucauldian episteme and Stalinist subjective in Mikhail Bulgakov’s the Master and Margarita | دکتر میمنت دانشوری | 1400/11/23 | شنبه | 11 | 
| آمنه غنیان | The Analysis of Strategies Applied in Translation of Idiomatic Expressions in Subtitling and Dubbing of Animations: A Comparative | دکتر حمیدرضا کارگذاری | 1400/11/21 | پنجشنبه | 8 | 
| طیبه امیری زاده | Investigating the Iranian Translator’s Strategies for Subtitling the Cultural-bound References in “Harry Potter” Movies | دکتر آیناز سامیر | 1400/11/20 | چهارشنبه | 11 | 
| سعید نراقی مقدم | 
			 On the Relationship between Iranian EFL Learners’ English Language Learning Experiences and their Classroom Anxiety: A Case of Mashhad  | 
			دکتر حسنی حسینی | 1400/11/18 | دوشنبه | 10 | 
| صبا شریفیان | On the Relationship between Iranian EFL Teachers’ Professional Identity and their Classroom Management | دکتر حمیدرضاکارگذاری | 1400/07/29 | پنجشنبه | 16 | 
| هما بانویی | Contrastive Analysis of Document Translation in English: An Error Analysis | دکتر محمدرضا رستگار مقدم | 1400/07/28 | چهارشنبه | 18 | 
| سوگند سلطان زاده | The Analysis of Translation of Musical Texts based on the Skopos The | دکتر حمیدرضاکارگذاری | 1400/07/28 | چهارشنبه | 16 | 
| زهره رستمی | Development and Validation of Mobile Learning Affordances Inventory for Iranian Context | دکتر حمیدرضاکارگذاری | 1400/07/27 | سه شنبه | 12 | 
| سعید محمدی | On the Effect of Homogeneous vs. Heterogeneous Pair Work on Iranian EFL Learners’ Reading Skills and Reading Motivation | دکتر حمید اشرف | 1400/07/24 | شنبه | 10 | 
| سوسن افشار | Investigation of Humor Translation Strategies in Persian Subtitles: A Case Study of “Joker” | دکتر آیناز سامیر | 1400/07/24 | شنبه | 8 | 
| وحید جاهدی | On the Effect of Employing Educational Games in Virtual English on the Iranian Intermediate EFL Learners’ Speaking Anxiety and Self-confidence | دکتر ضرغام قبانچی | 1400/07/22 | پنجشنبه | 14 | 
| آلما مهارتی | Interrelationship between Teachers’ Charisma and their Students’ Motivation and Satisfaction | دکتر حمیدرضاکارگذاری | 1400/07/22 | پنجشنبه | 12 | 
| زهرا خباز | The Relationship between Reflective Teaching and Spiritual Intelligence | دکتر ضرغام قبانچی | 1400/07/22 | پنجشنبه | 8 | 
| شادی خاکشور | On the Correlation between Iranian EFL Classroom Management and Their Technophobia in Virtual Class | دکتر حمید رضا کارگذاری | 1400/07/21 | چهارشنبه | 16 | 
| تکتم تدین | Development and Validation of Ergonomic Inventory for Iranian Translators | دکتر مسعود امیری نژاد | 1400/07/21 | چهارشنبه | 13 | 
| زینب سادات زاده سید | A Study of Strategies Used in Persian Graphic Novel Translation of Avatar: The Last Air bender | دکتر مسعود امیری نژاد | 1400/07/21 | چهارشنبه | 10 | 
| سوسن زارعی | 
			 The Effects of Digital Formative Assessment on the Improvement of Pre- Intermediate Iranian EFL Learners’ Spelling Achievement and vocabulary Retention in Mashhad  | 
			دکتر ضرغام قبانچی | 1400/07/21 | چهارشنبه | 8 | 
| نغمه روحبخش | On the Relationship between Iranian EFL Teachers’ Reflection and Their Autonomy | دکتر حمید رضا کارگذاری | 1400/07/18 | یکشنبه | 8 | 
| نجمه فاضل | The Analysis of Translation Strategies Applied in Animation and Movie Titles: A Comparative Study | دکتر حمید رضا کارگذاری | 1400/06/25 | پنجشنبه | 10 | 
| ستاره حاجبی | 
			 Investigating the Iranian Translator’s Strategies for Dubbing and Subtitling the Songs of Selected Animation Movies  | 
			دکتر حمید رضا کارگذاری | 1400/06/24 | چهارشنبه | 12 | 
| سعیده سیمایی | The Analysis of Humor Translation in Subtitles in Comedy Genre: A Case of Seven Stones Sitcom | دکتر محمد رضا ارغیانی | 1400/06/21 | یکشنبه | 12 | 
| انسیه ستاری گوارشک | Development and Validation of Iranian EFL Teachers’ Awareness of Brain-Friendly Teaching Inventory | دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1400/06/17 | چهارشنبه | 10 | 
| فاطمه محمدی فر | 
			 The Relationship between Iranian EFL Teachers’ Continuing Professional Development and their Creativity  | 
			دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1400/06/17 | چهارشنبه | 12 | 
| تکتم اخوان | 
			 The Analysis of Strategies Applied in Persian Translation of Humors in Dubbings of Selected Animations based on Panek’s Model  | 
			دکتر حمید رضا کارگذاری | 1400/06/11 | پنجشنبه | 10 | 
| سحر دهرآزما | 
			 The Relationship between Iranian EFL Learner’s Crystallized Intelligence and Mental Lexicon  | 
			دکتر مونا طباطبایی یزدی | 1400/06/11 | پنجشنبه | 12 | 
خراسان رضوی - مشهد - قاسم آباد - بلوار شریعتی
شریعتی 60 - کد پستی: 0030 979 918
051 - 352 272 23
10005135227215